سوالات متداول



معامله تعهدی چیست؟

در معاملات تعهدی می‌توانید با وثیقه قرار دادن دارایی خود، تا چند برابر ارزش آن را از صرافی قرض گرفته و با آن معامله کنید. به این ترتیب سود معاملات شما نیز چند برابر خواهد شد. همچنین در این معاملات امکان سود در شرایطی که بازار نزولی است را نیز خواهید داشت. 


تفاوت معامله تعهدی با معاملات عادی چیست؟

در معاملات عادی (معاملات حرفه‌ای) تنها با خرید ارز‌های دیجیتال و فروش آن‌ها در قیمت‌های بالاتر می‌توانید سود کنید. میزان سود معامله نیز تنها برابر میزان رشد قیمت ارز خریداری‌ شده است. اما در معاملات تعهدی می‌توانید با چند برابر دارایی خود معامله کرده و سود خود را چند برابر کنید. همچنین در این معاملات می‌توانید، در صورت پیش‌بینی درست، از کاهش قیمت ارز‌های دیجیتال نیز سود کنید.


ریسک­‌های معاملات تعهدی چیست؟

معاملات تعهدی می‌تواند سود شما را تا چند برابر افزایش ‌دهد، اما در صورت پیش‌بینی و تحلیل نادرست شما از بازار، ممکن است میزان ضرر معامله را نیز چند برابر کند. بنابراین توصیه‌ی ما این است که تنها با دانش کافی و پس از کسب مهارت لازم از این معاملات استفاده کنید.


آیا ممکن است در معامله تعهدی کل سرمایه‌ام از دست برود؟

 در معاملات تعهدی اگر پیش‌بینی شما از روند قیمت یک ارز دیجیتال، نادرست باشد، ریسک از دست رفتن کل سرمایه‌ وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم پیش از انجام این معاملات، چگونگی معامله‌ در حساب تعهدی را مطالعه کنید.


تفاوت کیف پول تعهدی با کیف پول نقدی چیست؟

معاملات تعهدی تنها با دارایی‌های موجود در کیف پول تعهدی و به میزانی که شما مشخص می‌کنید، انجام می‌شوند. در نتیجه کیف پول نقدی شما که برای معاملات حرفه‌ای است، از ریسک‌های معاملات تعهدی در امان خواهد بود. در صرافی راستین این موضوع به کمک فرآیند لیکویید شدن انجام می‌شود. در نتیجه میزان ضرر شما در معاملات تعهدی، به دارایی کیف پول تعهدی و مقداری که برای آن موقعیت مشخص می‌کنید، محدود می‌شود. 

 

آیا باید برای انجام معاملات تعهدی کارمزد پرداخت کنم؟

برای معاملات تعهدی ابتدا باید دارایی را به مقدار دلخواه از کیف پول نقدی به تعهدی منتقل کنید. کارمزد این انتقال صفر است. با این حال انجام معامله در حساب تعهدی، شامل پرداخت چند کارمزد در شروع، جریان و پایان معامله می‌شود. برای اطلاع دقیق از آن‌ها توصیه می‌کنیم بخش کارمزد‌ معاملات تعهدی را مطالعه کنید.

پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟

چت پشتیبانی
چت پشتیبانی

در هر ساعت از شبانه‌‌روز می‌توانید با تیم پشتیبانی راستین گفتگو کنید.

شروع گفتگو
بلاگ
بلاگ

از آخرین اخبار حوزه‌ ارز‌ دیجیتال، قبل از دیگران مطلع شوید.

بیشتر