سوالات متداول



کارمزد معاملات تعهدی چقدر است؟


کارمزد انتقال

برای شروع معاملات تعهدی لازم است ابتدا مقدار اعتبار مورد نیازتان را از کیف پول نقدی به کیف پول تعهدی منتقل کنید. کارمزد این جابجایی صفر است.


کارمزد خرید و فروش ارز دیجیتال

از آن جایی که معاملات حرفه‌ای و معاملات تعهدی در بازار یکسانی اتفاق می‌افتند، کارمزد خرید و فروش در معاملات تعهدی مثل معاملات حرفه‌ای است. برای اطلاع دقیق‌تر می‌توانید کارمزد معاملات حرفه‌ای را مشاهده کنید.


کارمزد بیمه سرمایه

در یک موقعیت تعهدی هر چه نسبت تعهد بیشتر شود، سود شما بیشتر می‌شود. اما با کم شدن نسبت تعهد، میزان ضرر و ریسک موقعیت زیاد می‌شود. با رسیدن نسبت تعهد به عدد 1 ، دارایی درگیر در موقعیت از دست می‌رود و موقعیت شما لیکویید می‌شود. در صرافی راستین فرآیند لیکویید شدن کمی زودتر و وقتی نسبت تعهد به عدد 1.1 برسد، اتفاق می‌افتد. در نتیجه اگر پس از اتمام لیکویید شدن، مقداری از دارایی درگیر در موقعیت باقی مانده‌ باشد، این مقدار باقی مانده پس از کسر 2 درصد از آن به کیف پول تعهدی برمی‌گردد. در واقع شما با پرداخت این کارمزد، دارایی‌های خارج از یک موقعیت را در برابر ضرر بیمه می‌کنید.


کارمزد تمدید موقعیت

در راستین موقعیت‌ها حداکثر تا ۸ ساعت معتبر هستند. البته راستین راس ساعت ۱۲ بامداد، ۸ صبح و ۱۶ عصر همه‌ی موقعیت‌ها را تمدید می‌کند. برای تمدید موقعیت‌ها کارمزدی اعمال می‌شود. این کارمزد در واقع به کسانی پرداخت می‌شود که دارایی‌های خود را برای معامله در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

کارمزد تمدید روی بدهی موقعیت تعهدی اعمال می‌شود و به ازای هر ارز دیجیتال نرخ متفاوتی دارد. به طور مثال اگر موقعیت‌ شما خرید تعهدی روی بازار BTC/IRT باشد، بدهی شما به ریال است و این کارمزد از حاصلضرب میزان بدهی ریالی‌تان در نرخ تمدید کارمزد ریال محاسبه می‌شود. ولی اگر موقعیت شما فروش تعهدی روی بازار BTC/IRT باشد بدهی‌تان به بیت‌کوین است و این کارمزد از حاصلضرب میزان بدهی بیت‌کوین‌ در نرخ تمدید کارمزد بیت‌کوین محاسبه می‌شود.

برای اطلاع دقیق، جدول نرخ کارمزد تمدید ارز‌های دیجیتال را مشاهده کنید. 


پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟

چت پشتیبانی
چت پشتیبانی

در هر ساعت از شبانه‌‌روز می‌توانید با تیم پشتیبانی راستین گفتگو کنید.

شروع گفتگو
بلاگ
بلاگ

از آخرین اخبار حوزه‌ ارز‌ دیجیتال، قبل از دیگران مطلع شوید.

بیشتر