سوالات متداول



پارامترهای معامله‌ی تعهدی چیست؟

برای درک بهتر سود یا زیان معامله‌ی خود بهتر است با پارامترهای موجود در موقعیت‌های باز آشنا شوید. می‌توانید با کلیک روی علامت سوال کنار هر پارامتر، توضیحات هر یک از آن‌ها را ببینید.


بازار

این قسمت نشان‌دهنده‌ی جفت ارزی است که در آن معامله‌ی تعهدی انجام می‌دهید.


حجم

حجم یا اندازه موقعیت، مقدار ارز دیجیتال معامله شده در حین باز کردن موقعیت ضربدر قیمت فعلی بازار است. حجم موقعیت با آخرین قیمت بازار تغییر می‌کند.


میانگین قیمت ورود

نشان‌دهنده‌ی میانگین قیمت ورود به موقعیت خرید یا فروش تعهدی است.

برای مثال فرض کنید شما در قیمت 10 میلیون تومان و به مقدار 1 بیت‌کوین، با ضریب 1 وارد موقعیت فروش شده‌اید. حال قیمت تا 12 میلیون تومان بالا رفته و شما در این قیمت، با ضریب 1 ، مقدار 1 بیت‌کوین دیگر به موقعیت خود اضافه می‌کنید. چون این دو معامله هر دو مربوط به بیت‌کوین و هم جهت (فروش) هستند، در قالب یک موقعیت نمایش داده‌ می‌شوند. میانگین قیمت ورود برای این موقعیت به شکل زیر محاسبه می‌شود.


قیمت فعلی

قیمت آخرین معامله انجام شده در بازار را نشان می‌دهد.


قیمت لیکویید شدن

اگر در موقعیت خرید، قیمت بازار کاهش یافته و به این قیمت برسد یا در موقعیت فروش، قیمت بازار زیاد شده و به این قیمت برسد، موقعیت و دارایی شما لیکوئید خواهد شد. برای درک بهتر این پارامتر بهتر است با فرآیند لیکویید شدن آشنا شوید.


نسبت تعهد

برابر است با ارزش کل موقعیت تقسیم بر بدهی. می‌توانید با کلیک روی علامت ذره‌بین جزییات نسبت تعهد را مشاهده کنید. هر چه نسبت تعهد موقعیت بیشتر باشد، موقعیت شما سود بیشتری دارد و هرچه نسبت تعهد کمتر باشد، موقعیت ریسک بالاتری دارد. وقتی نسبت تعهد به 1.1 برسد موقعیت شما لیکوئید می‌شود. برای درک بهتر لازم است با مفهوم نسبت تعهد آشنا شوید.


دارایی درگیر موقعیت

این مقدار نشان‌دهنده‌ی مقدار دارایی است که از حساب تعهدی شما، در این موقعیت درگیر است. با کلیک روی علامت قلم می‌توانید دارایی درگیر در موقعیت را کم یا زیاد کنید. مثلا در وضعیت سود می‌توانید مقداری از دارایی را از موقعیت خارج کنید یا در هنگام ضرر با افزایش مقدار دارایی، ریسک لیکویید شدن موقعیت را کم کنید.


سود / زیان

این مقدار نشان‌دهنده‌ی سود یا زیان شما در معامله است که کارمزدهای معاملات تعهدی نیز در آن حساب شده‌است.

پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟

چت پشتیبانی
چت پشتیبانی

در هر ساعت از شبانه‌‌روز می‌توانید با تیم پشتیبانی راستین گفتگو کنید.

شروع گفتگو
بلاگ
بلاگ

از آخرین اخبار حوزه‌ ارز‌ دیجیتال، قبل از دیگران مطلع شوید.

بیشتر