سوالات متداول



چگونه در معاملات تعهدی سود کنیم؟

معاملات تعهدی به معامله‌گر امکان استفاده از سرمایه دیگران برای انجام معاملات را می‌دهد. با این روش سود معاملات می‌تواند چند برابر شود. در معاملات تعهدی امکان کسب سود در بازار نزولی نیز فراهم است.


کسب سود در بازار صعودی (خرید تعهدی)

اگر پیش‌بینی می‌کنید قیمت یک ارز دیجیتال صعودی است، می‌توانید با خرید تعهدی از رشد قیمت آن سود کنید.

به این مثال توجه کنید. فرض کنید امروز قیمت بیت‌کوین 10 میلیون تومان است و پیش‌بینی می‌کنید قیمت آن به 11 میلیون تومان می‌رسد. می‌توانید با 10 میلیون تومان خود و با ضریب 3 بیت‌کوین بخرید. اگر پیش‌بینی شما درست باشد و قیمت آن به 11 میلیون تومان برسد، 3 میلیون تومان سود خواهید کرد.


کسب سود در بازار نزولی (فروش تعهدی)

با فروش تعهدی می‌توانید از کاهش قیمت ارزهای دیجیتال هم سود کنید. اما چگونه؟ مثال زیر را در نظر بگیرید.

فرض کنید امروز قیمت بیت‌کوین 10 میلیون تومان است و طبق پیش‌بینی شما ممکن است به 9 میلیون تومان برسد. حال تصور کنید که می‌توانید 10 میلیون تومان از دارایی خود را به عنوان وثیقه نزد صرافی قرار داده و برابر ارزش آن، یک بیت‌کوین قرض بگیرید. سپس آن را در قیمت 10 میلیون تومان بفروشید و اگر پیش‌بینی شما درست بود، پس از کاهش قیمت، مجدد آن را در قیمت 9 میلیون تومان بخرید. در حالی یک میلیون تومان اضافه هنوز در اختیار شماست. اکنون کافی است که قرض خود را بازگردانده و دارایی خود را به همراه یک میلیون تومان اضافه دریافت کنید. 

برای انجام مراحل بالا تنها کافی است در قسمت فروش تعهدی، قیمت مورد نظر برای فروش و مقدار بیت‌کوینی که می‌خواهید قرض بگیرید را وارد کنید و روی گزینه‌ی فروش تعهدی کلیک نمایید.


سپس زمانی که قیمت به 9 میلیون تومان رسید، می‌توانید با مدیریت سود و زیان معامله تعهدی، موقعیت را در قیمت موردنظر یعنی 9 میلیون تومان ببندید. اکنون شما بدون در نظر گرفتن کارمزد معاملات تعهدی یک میلیون تومان سود کرده‌اید.


چطور می‌توانیم سود معامله‌ی تعهدی را چند برابر کنیم؟

این قابلیت ویژه اکنون در صرافی راستین در اختیار شماست و می‌توانید تا چند برابر ارزش دارایی‌تان، ارز دیجیتال مورد نظر خود را قرض بگیرید و سود معامله با آن را چند برابر کنید. البته در صورت درست نبودن پیش‌بینی شما، ضررتان از معامله نیز چند برابر می‌شود. پس باید قبل از معامله، ضریب انجام معامله را با دقت تمام انتخاب کنید. 

پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟

چت پشتیبانی
چت پشتیبانی

در هر ساعت از شبانه‌‌روز می‌توانید با تیم پشتیبانی راستین گفتگو کنید.

شروع گفتگو
بلاگ
بلاگ

از آخرین اخبار حوزه‌ ارز‌ دیجیتال، قبل از دیگران مطلع شوید.

بیشتر