سوالات متداول



ساختار کارمزد‌ها در راستین

کارمزد واریز ریالی

راستین هیچ سهمی در کارمزد واریز ریالی ندارد و این کارمزد توسط درگاه‌های پرداخت و بانک مرکزی دریافت می‌شود. 

کارمزد واریز‌ با کارت بانکی:

۱. مبلغ واریز کمتر از ۶۰۰ هزار تومان، کارمزد ۱۲۰ تومان

۲. مبلغ واریز بین ۶۰۰ هزار تا ۲۰ میلیون تومان، کارمزد ۰.۰۲٪ مبلغ واریز

۳. مبلغ واریز بیش از ۲۰ میلیون تومان، کارمزد ۴،۰۰۰ تومان

کارمزد واریز با شناسه: 

در واریز با شناسه، به ازای هر 1 میلیون تومان واریز، 250 تومان کارمزد از آن کسر می‌شود. به عنوان مثال اگر مبلغ واریز با شناسه 2.5 میلیون تومان باشد، از آن 750 تومان به عنوان کارمزد کسر خواهد شد.


کارمزد برداشت ریالی

راستین هیچ سهمی در کارمزد برداشت ریالی ندارد و این کارمزد توسط درگاه‌های پرداخت و بانک مرکزی دریافت می‌شود. 

در حال حاضر کارمزد برداشت‌های ریالی با مبلغ بیشتر از ۱۰۰,۰۰۰ تومان، ۵,۰۰۰ تومان و برای برداشت‌های کمتر از ۱۰۰,۰۰۰ تومان، بین ۱,۰۰۰ تومان تا ۵,۰۰۰ تومان است که از مبلغ برداشتی توسط درگاه بانکی کسر می‌شود.


کارمزد واریز ارز دیجیتال

واریز ارز دیجیتال به راستین هیچ هزینه‌ای ندارد و شما می‌توانید با کارمزد صفر ارز دیجیتال مدنظرتان را به راستین انتقال دهید. 


کارمزد برداشت ارز دیجیتال

کارمزد‌های برداشت ارز دیجیتال توسط شبکه‌های بلاکچینی برای پردازش تراکنش‌ها کسر می‌شود.

هزینه انتقال ارز‌های دیجیتال با توجه به شبکه‌ بلاکچین آنها متفاوت می‌باشد. برای مثال انتقال تتر از چندین شبکه ممکن هست اما هر کدام کارمزد متفاوتی دریافت می‌کنند.

برای مشاهده هزینه کارمزد انتقال هر ارز دیجیتال روی هر شبکه می‌توانید از جدول کارمزد‌ها استفاده کنید و یا در قسمت برداشت ارز دیجیتال با انتخاب ارز دیجیتال و شبکه موردنظر، کارمزد انتقال را مشاهده نمایید. برای مثال در شکل زیر کارمزد انتقال تتر در شبکه TRC20 برابر یک تتر است.


کارمزد معاملات راستین

هزینه کارمزد معاملات در راستین، کمترین میزان کارمزد در بین صرافی‌های معتبر ایرانی می‌باشد. در صورتی که معامله شما از نوع میکری (Maker) باشد، این معامله بدون کارمزد می‌باشد و در صورتی که معامله شما از نوع تیکری (Taker) باشد، کارمزد معامله تنها ۰.۲٪ محاسبه می‌شود. 

معاملات میکری (Maker): در صورتی که شما درخواست خرید یا فروش ثبت کنید و بعد از گذشت زمانی، شخص دیگری با شما معامله انجام دهد، شما معامله میکری ایجاد کرده‌اید. در واقع شما ایجاد کننده معامله بودید و کارمزدی پرداخت نمی‌کنید. 

معاملات تیکری (Taker): در صورتی که درخواست خرید و فروش شما، توسط درخواست خرید و فروش شخص دیگری که قبل از شما ثبت کرده است، تکمیل شود، شما معامله تیکری انجام داده‌اید و تنها ۰.۲٪ کارمزد از مبلغ معامله شما کسر خواهد شد. 

کارمزد خرید آنی

خرید آنی از نوع معاملات تیکری می‌باشد و کارمزد آن ۰.۲٪ از مبلغ معامله محاسبه می‌شود.

کارمزد معامله سریع

برای انجام معامله سریع سیستم بهترین قیمت را برای شما در کمترین زمان پیدا می‌کند. این نوع معاملات از نوع تیکری و کارمزد آن ۰.۲٪ است. 

کارمزد معامله حرفه‌ای

انجام معامله حرفه‌ای در بازار ارز‌های دیجیتال می‌تواند از نوع میکری یا تیکری باشد. در صورتی که تیکری باشد ۰.۲٪ و در صورتی که میکری باشد، معامله برای شما بدون کارمزد محاسبه خواهد شد. 

کارمزد ربات معامله‌گر

استفاده از ربات معامله‌گر بدون کارمزد می‌باشد و شما هزینه‌ای بابت راه اندازی ربات پرداخت نخواهید کرد. اما معاملاتی که ربات‌ها انجام می‌دهند به جز معاملات ابتدایی ربات، در اکثر مواقع از نوع میکری بوده و از شما کارمزدی کسر نمی‌شود. 

کارمزد استیکینگ (سرمایه‌گذاری)

استفاده از خدمات استیکینگ بدون کارمزد می‌باشد و از شما هیچ هزینه‌ای برای استفاده از این سرویس کسر نمی‌شود.

پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟

چت پشتیبانی
چت پشتیبانی

در هر ساعت از شبانه‌‌روز می‌توانید با تیم پشتیبانی راستین گفتگو کنید.

شروع گفتگو
بلاگ
بلاگ

از آخرین اخبار حوزه‌ ارز‌ دیجیتال، قبل از دیگران مطلع شوید.

بیشتر