سوالات متداول



سفارش‌های حد ضرر (Stop Loss) چگونه کار می کنند؟

سفارش‌های حد ضرر (Stop Loss) یک نوع سفارش شرطی در پنل معاملاتی است. در این از سفارش‌ها علاوه بر قیمت و مقدار معامله، قیمت حد توقف را هم مشخص می‌کنید. هنگامی که بازار به قیمت توقف برسد، به صورت خودکار یک سفارش با قیمتی که تعیین شده، ثبت می‌شود. هدف این نوع از سفارش این است که به طور مثال اگر بازار صعودی شود و قیمت بالا رود، شما بتوانید در قیمت مناسب‌تری خرید‌تان را انجام دهید و یا در بازار نزولی قبل از کاهش اساسی قیمت، سفارش فروش‌تان را انجام دهید.

توجه: در سفارش‌های حد ضرر، هنگام خرید، قیمت توقف باید از قیمت بازار بالاتر باشد. در هنگام فروش قیمت توقف باید کمتر از قیمت بازار باشد.

سفارش‌های حد ضرر دو نوع هستند: حد ضرر قیمت ثابت و حد ضرر قیمت بازار.

برای ثبت حد ضرر قیمت ثابت طبق مراحل زیر اقدام کنید.

۱- ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

۲- در حالت موبایلی از منو و در حالت دسکتاپ از نوار بالای صفحه بر روی گزینه معامله کلیک کنید و پس از آن معامله حرفه‌‌ای را انتخاب کنید.

۳- در فرم خرید یا فروش گزینه‌ی حد ضرر قیمت ثابت را انتخاب کنید.


۴- قیمت توقف، قیمت و مقدار را وارد کنید و بر روی خرید کلیک کنید.


به طور مثال در تصویر بالا، چنانچه قیمت بیت‌کوین به قیمت توقف (شرط) یعنی ۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان برسد، سفارش خریدی به مقدار ۰.۰۰۳ و در قیمت ۶۹۰,۴۵۰,۰۰۰ برای شما ثبت خواهد شد.

توجه: تفاوت سفارش‌های حد ضرر قیمت بازار با سفارش‌های حد ضرر قیمت ثابت در این است که در حد ضرر قیمت بازار دیگر قیمت را وارد نمی‌کنید و در صورت رسیدن قیمت بازار به قیمت توقف،‌ سفارش با بهترین قیمت بازار پر می‌شود.


پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟

چت پشتیبانی
چت پشتیبانی

در هر ساعت از شبانه‌‌روز می‌توانید با تیم پشتیبانی راستین گفتگو کنید.

شروع گفتگو
بلاگ
بلاگ

از آخرین اخبار حوزه‌ ارز‌ دیجیتال، قبل از دیگران مطلع شوید.

بیشتر